Ziua Europeană a Limbilor a fost sarbatorita si de elevii edeleni în anul școlar 2022-2023. Toate cadrele didactice de specialitate au contribuit la marcarea acestui eveniment european, prin oferirea unei varietăți de activități informative, creative dar și interactive.
Începutul șirului de evenimente înregistrate pe harta dedicată acestei sărbători a fost marcat de activitatea “ How multilingual are you?” propusă de echipa ambasadorilor Parlamentului European, juniori și seniori, care s-a desfășurat pe 23.09.2022 (Dir.adj.prof. Ciolpan Gabriela, Prof. Calinovici Maria Luciana, Prof. Fevga Alina, Prof. Borcea Elena, Prof. Belu Gabriela). Elevii invitați la workshop au fost antrenați la jocuri Kahoot pregatite de elevele Muntean Sofia si Sezgin Zeynep și au fost informați cu privire la actele legislative emise de Uniunea Europeană care reglementează promovarea multilingvismului și interculturalitatii.
Evenimentul înregistrat “Les villes de l’ Europe”( Kahoot) a fost propus de doamna prof. de Limba Franceza, Bulgariu Alina. Elevii implicați au participat si la activitățile: Proverbe și citate in diverse limbi , Postere , Ascultati 4 melodii in diferite limbi. Scrieti titlurile melodiilor si numele artiștilor.
Doamna prof. de Limba Franceza Calinovici Luciana a organizat o vizită la Biblioteca Judeteana I.N. Roman Constanta, pentru vizionarea expoziției de CD- uri tematice, oferita de institutia organizatoare.
Doamna prof. de Limba Engleza, Ripeanu Arsaluis-Luiza, a implicat elevii în variate activități. Elevii au folosit aplicația Provocări de Limbă. Provocările, chestionarele și jocurile conținute de aplicație încurajează elevii -agenți internaționali ai viitorului- să exerseze pentru a învăța mai mult despre limbile moderne și în afara contextului clasei. Trecând printr-o serie de niveluri, elevii au putut trece de la statutul de simpli agenți la “agenți secreți profesioniști”, identificând țări și limbi și completând chestionare. “Agenții nou calificați pot descărca un binemeritat certificat lingvistic. Clasele implicate sunt: 9C, 10 B, 10 R, 10 P2, 11 P2, 11 C, 12 C. De asemenea, au participat și la dezbateri și prezentări Power Point cu privire la importanta studierii limbilor străine, in cadrul activității No Borders.
“On dessine dans la même langue” a fost activitatea propusa de doamna prof. de Limba Franceza Arghirescu Camelia pentru clasele din invatamantul profesional iar doamna prof. de Limba Engleza Odangiu Gabriela a propus exerciții de comunicare utile pentru momentul unei călătorii în afara granițelor.
Limba Germană nu a lipsit din meniul variat pus la dispoziția elevilor, care si-au dovedit creativitatea în cadrul activităților propuse doamna prof. de Limba Germană Preda Loredana .
Se dovedește astfel implicarea cadrelor didactice dar și a elevilor și dorința de a colabora și conlucra spre promovarea multilingvismului si interculturalitatii, ambele definitorii pentru o educație incluziva.