Astăzi a fost o zi cu adevărat specială pentru liceul nostru, o zi în care ”învățarea” a ieșit cu totul din tiparele clasice. Cum a fost posibil acest lucru? Zilele Erasmus au prilejuit acest eveniment în care s-a predat lecția Bucuriei, a Entuziasmului, a amintirilor unice, adânc fixate în memoria fiecărui participant în activitățile programului Erasmus, acest program schimbător de perspective, de vieți poate.
O parte din elevii participanți în activitățile incluse în cele două programe Erasmus +, din care – ”Act for a sustainable life”- proiect deja încheiat șI cel de-al doilea -”To a Sustainable Future with Green Steps”, cu finalizarea peste aproximativ două săptămâni, au vorbit colegilor mai mici și celor interesați despre ce presupune un proiect Erasmus.
Mobilitățile din România, Turcia, Portugalia, Polonia, Slovacia au reprezentat, pentru toți cei implicați, adevărate lecții, reale oportunități de învăța ce înseamnă să trăiești ”curat” pe această planetă. Bucuria nu a ținut sema de vârsta celor care au participat, doamnele profesoare Alina Bulgariu, Roxana Filip, Arșaluis Rîpeanu, Alina Oprean, Nicoleta Florea, Cristina Vasile, mărturisind, cu emoție chiar, faptul că aceste mobilități au fost niște experiențe extraordinare din care au avut de învățat, niște provocări pe care nu și le-au imaginat și, nu în ultimul rând, un prilej de a trăi senzația unei vârste unice, adolescentine, alături de adevărații adolescenți. Cine a fost acolo și a simțit vibrația momentului rămâne fermecat mult timp. Cred că se poate vorbi despre o adicție față de Erasmus și probabil că nu e chiar o exagerare. Energia, bucuria omniprezentă, toate sunt reale. Dar există și acele lucruri care nu se pot observa întotdeauna în minunatele filmulețe de prezentare a mobilităților, despre care copiii le-au vorbit celor care abia așteaptă să se implice în activități: faptul că elevii învață să colaboreze în condiții de stres moderat și controlat, să facă tot felul de conexiuni rapide, spontane, să gestioneze tensiunea dintre cooperare și, uneori, competiție, să negocieze, să armonizeze preferințele personale și ideile proprii cu identitatea grupului, să-și chestioneze convingerile, să gândească transdisciplinar, să utilizeze discursuri de tip diferit, să se autochestioneze etic și multe altele.
Prieteniile legate între copii, între profesori, amintirile, autenticul momentelor, toate acestea pot da și un alt sens vieților noastre. Erasmus a însemnat experiențe incredibile, dar a însemnat în sufletele tuturor bucuria de a trăi aceste experiențe.