AmbassadEUrs  este un proiect eTwinning deosebit despre moștenirea culturală a fiecărei țări în raport cu cultura și valorile europene comune. La acest proiect s-au alăturat entuziasmaţi bobocii clasei de real, specializarea Ştiinte ale naturii : Spiridon Bianca, Andra Borisof, Alina Tanislav, Teia Cristea, Emilian Vavilov, Florin Văcaru şi elevele clasei a XI a Uman Andra Parască şi Rebeca Dumitrache coordonaţi de doamna profesor Alina Bulgariu. Ca „ambassadEUrs” ai ţărilor lor, elevii  caută şi evidenţiază cele mai importante aspecte culturale din tarile lor, de asemenea explorează aspecte ale istoriei şi vieţii cotidiene ce reflectă importanţa valorilor Europene.  In acest proiect coordonat de Spania si Grecia si din care fac parte  Portugalia, Croaţia, Georgia, Armenia, Polonia, Turcia, Franta, Italia si Austria, elevii ghidati de profesorii lor vor cauta legaturi comune intre mostenirea culturala  a tarilor lor si o cultura europeana comuna. Activităţile se desfăşoară colaborativ, organizarea în grupuri naţionale şi transnaţionale demonstrează succesul acestei metode de lucru, elevii îndeplinind cu plăcere fiecare sarcină propusă.

In luna noiembrie a anului trecut elevii s-au prezentat in Forum şi au discutat despre Neticheta ( un cuvânt telescopat compus din cuvântul net şi etichetă) ce se referă la regulile de conduită propuse sau recomandate internauților, ca una din formele valorii culturale a Internetului.

Pentru luna decembrie, in cadrul temei „Lights from the past”elevii împărţiţi în echipe au făcut o prezentare despre aspectele istorice ale culturii lor ce au contribuit la cultura comună a Uniunii Europene ( realizări marete, lupta pentru libertate sau pentru respectarea Drepturilor Omului, oameni care au schimbat lumea din diverse domenii: ştiinţa, literatură, sport).

Edelenii noştri au lucrat cu drag,  prezentarea Romaniei a atras atenţia tuturor, mai ales a  coordonatoarei din Spania vădit  impresionată de „calitatea muncii elevilor români”. https://docs.google.com/presentation/d/1AlYZIiEICsqX7jLCailbyPfDvggpnwhhh_pbcrg3W0/edit#slide=id.gaa08bbb57a_0_137

In luna ianuarie,  în cadrul activităţii „Setting the scene” am răspuns  la întrebarea „ Cum e să traieşti în ţara ta?”

Elevii au exprimat în înregistrări audio avantajele şi dezavantajele vieţii în ţările lor, să ofere o imagine de ansamblu asupra vieții din zonele urbane sau rurale ale țării lor în ceea ce privește educația, sistemul de sănătate, ocuparea forței de muncă, stilul de viață, locuința, obiceiurile, activitățile economice si sa prezinte  dificultățile și problemele importante cu care se confruntă locuitorii și motivele din spatele lor. Foarte interesant sa asculti inregistrarile ttuturor partenerilor  din Padletul creat pentru această activitate pe care  copiii noştri facut-o excelent.

In luna Februarie în activitatea propusă „Crisis and dilemmas” , ca „AmbassadEUrs”, elevii vor discuta despre problemele critice cu care se confruntă ţările lor: migraţia, rasismul, sărăcia, obstacolele în calea incluziunii şi diversităţii.

Leave a Comment