Proiectul eTwinning „Youth empowered by democracy” reunește elevi de liceu din Turcia, Romania și Italia pentru a consolida participarea democratică, valorile europene și abilitățile de gândire critică. Proiectul este coordonat de Turcia, doamna profesor Neslihan Altiner și de Romania , co- fondator, doamna profesor Bulgariu Alina. Proiectului I s- a alăturat doamna profesor Fevga Alina și elevii claselor a 9 a A, a 10 a A și a 9 a Real. Susținut de instrumente digitale inovatoare și aplicații de inteligență artificială, proiectul oferă o experiență de învățare sustenabilă bazată pe colaborarea internațională, consolidând competențele elevilor pentru secolul XXI. Proiectul introduce tinerii în valorile fundamentale ale Uniunii Europene prin activități practice, concentrându-se în același timp pe combaterea știrilor false, promovarea alfabetizării media și dezvoltarea de soluții la problemele sociale.
Își consolidează gândirea creativă și abilitățile de rezolvare a problemelor cu sprijinul tehnologiei. Elevii dobândesc cunoștințe despre valorile fundamentale ale Uniunii Europene (libertate, egalitate, drepturile omului, solidaritate etc.). Lucrând în grupuri internaționale, ei dezvoltă înțelegerea și toleranța față de diferite culturi. Ei învață despre istoria, patrimoniul cultural și valorile Europei. Elevii își îmbunătățesc abilitățile de lucru în echipă prin colaborarea cu colegi din diferite țări. Prin activități de grup, ei consolidează abilitățile de leadership, comunicare și organizare.
Acestea combină cunoștințele teoretice cu activități practice pentru o experiență de învățare de durată. Activități precum simularea alegerilor, simularea Parlamentului European și povestirea digitală fac învățarea captivantă și plăcută. Elevii dezvoltă sensibilitate față de problemele sociale și dobândesc abilități pentru a crea soluții. Participarea la proiect îi ajută să devină indivizi mai responsabili atât la nivel local, cât și global. Aceste rezultate sunt concepute pentru a sprijini nu numai succesul academic al elevilor, ci și dezvoltarea lor socială și personală. Până la sfârșitul proiectului, elevii sunt așteptați să se considere indivizi mai încrezători, mai conștienți și mai colaborativi.