În cadrul proiectului ACT FOR A SUSTAINABLE LIFE, proiect eTwinning și Erasmus+, elevii Liceului Tehnologic „Lazăr Edeleanu” Năvodari au avut încă o dată ocazia de a-și manifesta talentul, dăruirea, creativitatea și spiritul de echipă, abilități consolidate în cadrul tuturor proiectelor cu participare internațională.

Luna martie a fost luna în care elevii aflați sub coordonarea dnelor profesoare Alina Bulgariu, Arșaluis – Luiza Rîpeanu și Alina Oprean, au plantat în curtea școlii puieți de meri, activitate în care au fost implicați elevii claselor IX R, X C, XI D, XI U. Menirea acestei activități a fost una de formare a unor atitudini responsabile şi de respect faţă de mediu, stimularea şi exersarea unor abilităţi practice specifice precum și stimularea atitudinilor participative în raport de acţiunile de menţinere a calităţii mediului, prin reamenajarea unei zone verzi din curtea şcolii.

Într-o lume în care se pune tot mai mult accentul pe activitatea de reciclare și de reutilizare, elevii au adunat deșeuri din curtea școlii.

Ca efect benefic al acestei activități, a fost o reală încântare activitatea de creare de către elevii a unor de obiecte decorative și deopotrivă utile, toate realizate din materiale reutilizabile, colectate de ei.

Inspirați de ideea potrivit căreia cu cât reciclăm mai mult, cu atât dăm o mână de ajutor mediului, elevii au realizat un panou cu postere sugestive ce amintesc de scopul și beneficiile reciclării.

Spiritul civic a fost testat cu ajutorul aplicației Mentimeter, prin intermediul căreia elevii au realizat un Wordcloud.

Activitatea educativă ”From Fork to Farm” a generat interes în rândul elevilor noștri, care au vizionat prezentările conceptului F2F, unul nou în contextul derulării unei vieți sustenabile, susținute cu explicații suplimentare și imagini oferite de cadrele didactice implicate.

În luna martie 2022, elevii și profesorii din poiectul Erasmus +  și eTwinning ACT FO A SUSTAINABLE LIFE e au participat la două întâlniri online pe platforma ZOOM,  un seminar cu tema Vertical Greenhouse vs. Vertical Farming, susținut de doamnele profesor Arșaluis – Luiza Rîpeanu și Alina Oprean în data de 22.03.2022 și unul în data de 31.03.2022, de colegii parteneri din Polonia, prezentând un material util și extrem de atractiv pe temei amprentei de carbon (“Carbon Footprint”).

 Ca principiu, toate activitățile au fost utile pentru ca elevii să poată conștientiza importanța unei dezvoltări durabile, necesar a fi aplicată în toate domeniile de activitate, în scopul satisfacerii nevoilor materiale de bază, pentru a oferi resursele de optimizare a calităţii vieţii în ceea ce priveşte sănătatea şi educaţia.

Leave a Comment